Celem wpisu na blogu jest przede wszystkim bycie czytanym. Celem każdego autora jest więc zdobycie widoczności. Aby zmaksymalizować liczbę odbiorców, musisz najpierw określić oczekiwania swoich przyszłych czytelników. Po ustaleniu tego celu, artykuł musi być tak skonstruowany, aby był czytelny. Wreszcie, widoczność Twojego wpisu na blogu będzie optymalna, jeśli będziesz przestrzegać kilku zasad określonych przez wyszukiwarki.
Ukierunkowanie odbiorców.
Z pewnością masz na myśli pewien typ czytelników. Ale czy naprawdę znasz strukturę odbiorców, do których chcesz dotrzeć? Zachowania internautów badane są za pomocą ankiet i badań prowadzonych przez różne serwisy. Możesz również samodzielnie przeprowadzać ankiety poprzez sieci społecznościowe. To pomoże Ci zdefiniować dokładne tematy, których szukają Twoi odbiorcy. Aby poznać swoją publiczność, należy wiedzieć, na jakie kwestie czytelnicy potrzebują odpowiedzi. Istnieją różne platformy, aby dowiedzieć się, jakie tematy są omawiane. Poznasz zachowania internautów, ich oczekiwania i wiedzę, którą chcą zdobyć.
Artykuł, który piszesz powinien być zbudowany wokół słowa kluczowego. To słowo kluczowe musi być związane z tematami, które interesują Twoich odbiorców. Po zidentyfikowaniu słowa kluczowego, powinno ono zostać zawarte w tytule i treści artykułu. Bez słowa kluczowego Twój artykuł nie będzie widoczny, a Twoja praca będzie bezużyteczna. Wreszcie, po napisaniu artykułów, ważne jest, aby zobaczyć, jak zostały one przeczytane. W tym celu Google Analytics będzie Twoim najlepszym sprzymierzeńcem. Pozwala to na uzyskanie prawdziwego obrazu użytkowników Internetu. W ten sposób możesz dopracować strukturę społeczno-demograficzną swojej strony (wiek, płeć, miasto, zainteresowania, klasa społeczna itp.).
Nadaj strukturę swojemu artykułowi.
Dobry wpis na blogu powinien być traktowany w sposób uporządkowany. Zacznij od konspektu z tytułem i podtytułami. Następnie wykonaj następujące kroki.
- Napisz tytuł, który sprawi, że ludzie będą chcieli kliknąć. Tytuł bloga powinien być chwytliwy. Musi sprawić, że czytelnik będzie chciał natychmiast dowiedzieć się więcej. W terminologii SEO jest to znacznik H1. Nie powinien być ani za długi, ani za krótki.
- Zadbaj o nagłówek. Ten tekst podsumowujący, który pojawia się zaraz po tytule i jest znany jako nagłówek, ma na celu dostarczenie czytelnikowi głównych informacji, które powinien znać w kilku zdaniach. Podobnie jak w przypadku tytułu, nagłówek jest pisany po przygotowaniu artykułu. Powinien mieć długość od 150 do 300 znaków. Dobrze napisany nagłówek wzbudzi duże zainteresowanie czytelników. Twój artykuł powinien sprostać temu zadaniu.
- Spraw, aby artykuł był łatwy do czytania. W przypadku wpisów na blogu, słaba czytelność może odstraszyć czytelników. Istnieje kilka zasad, których należy przestrzegać, takich jak nie tworzenie zbyt długich zdań, używanie słów przejściowych lub ograniczanie liczby słów w każdym akapicie.
- Włączanie linków wewnętrznych i zewnętrznych. Wewnętrzne lub zewnętrzne hiperłącza dostarczają czytelnikowi dodatkowych informacji. Ponadto, są one bardzo polecane przez wyszukiwarki, ponieważ stanowią link pomiędzy stronami, co może sprzyjać ich widoczności.
- Znajdź obrazy, które ilustrują Twój temat. Obrazy mogą przemówić głośniej niż słowa. Znajdź odpowiedni obraz, który sprawi, że Twój artykuł będzie jeszcze bardziej ekscytujący. Upewnij się tylko, że są one wolne od praw autorskich i mogą być legalnie opublikowane.
Zwiększenie widoczności wpisu na blogu poprzez SEO.
Widoczność wpisów na blogu przekłada się na miejsce, jakie zajmują one na stronach wyników wyszukiwania. Kto nie marzył o tym, aby zobaczyć swój artykuł w pierwszej trójce wyników na pierwszej stronie Google bez konieczności przechodzenia przez płatne wyszukiwanie? Jest to całkowicie możliwe.
Wszystko, co musisz zrobić, to postępować zgodnie z zaleceniami Google. Wyszukiwarka skupia się na jakości treści, słowach kluczowych, znacznikach H1 i H2 oraz ilości i jakości linków przychodzących. Wybór właściwych słów kluczowych jest oczywiście dobrą rzeczą, ale używanie ich mądrze jest niezbędne. Powinny one pojawić się w tytule jak również w treści, ze szczególnym uwzględnieniem początku akapitów. Im bardziej będziesz przestrzegać tych wytycznych, tym więcej wyszukiwarek Cię znajdzie i umieści wysoko w wynikach wyszukiwania.
Stosując się do tych wskazówek dotyczących pisania postów na blogu, powinieneś mieć dobry start. Nie zapominaj jednak, że poszukiwanie widoczności powinno być Twoim głównym celem.