Prowadzenie firmy skupiającej się na kliencie może być trudne i dostarczać wiele stresów. Klienci przychodzą i odchodzą, a Ty usilnie starasz się zbudować z nimi wartościowe relacje i zyskać ich lojalność. Zdobywanie nowych fanów Twojej marki to nie lada wyzwanie.
Tylko pomyśl, jak zmieniłaby się Twoja sytuacja, gdyby istniały 3 złote zasady pozyskiwania nowych klientów, które działają za każdym razem. Być może gdybyś wyprzedził konkurencję i wprowadził praktyki, które regularnie przyciągałyby klientów, nie musiałbyś starać się inwestować w reklamy następnym razem, gdy wyniki sprzedażowe nie są zadowalające. Mając to na uwadze, przedstawiamy 3 zasady, których każdy przedsiębiorca powinien przestrzegać, aby przyciągnąć nowych klientów i budować wartościowe relacje z już istniejącymi fanami Twojej marki.
Twórz treści, które przyciągają uwagę
Pierwszym i prawdopodobnie najważniejszym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów jest wykorzystanie content marketingu. Polega to na tworzeniu wartościowych treści na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, na blogu lub w każdym innym miejscu, w którym potencjalny klient mógłby szukać informacji o Twojej firmie. Tworzenie inteligentnych treści nie ma daty ważności. Tak długo, jak Twoje fachowo dopasowane treści pojawiają się w sieci, prawdopodobnie w ten czy inny sposób trafią do docelowych klientów. Tworząc odpowiednie posty czy wpisy na blogu wypracujesz sobie pozycje lidera na rynku. Kiedy klienci lustrują firmy, szukają czegoś więcej niż Twojej oferty sprzedażowej. Chcą robić interesy z ludźmi, którzy znają swoją branżę i są ekspertami w swojej dziedzinie.
Zbuduj zaangażowaną społeczność
W dzisiejszej erze cyfrowej nie ma powodu, dla którego nie powinieneś wykorzystywać mediów społecznościowych do przyciągania nowych klientów. W końcu masz w zasięgu ręki rzesze potencjalnych klientów. Jednak sposób wykorzystania social mediów jest obciążony pytaniem z dziesiątkami potencjalnych odpowiedzi, z których wszystkie należy rozpatrywać łącznie. Powinieneś oferować wysokiej jakości treści i historie związane z marką za pomocą inteligentnych hashtagów i ciekawych postów. Jednak najważniejszym czynnikiem jest świadomość społeczności, którą tworzysz, zarówno na stronach społecznościowych swojej firmy, jak i na Twoich prywatnych kanałach. Odpowiadanie na każdy komentarz i otrzymaną bezpośrednią wiadomość może pomóc w budowaniu organicznego zaangażowania. Im bardziej Twoi obserwatorzy mogą czuć, że Cię znają – Twoją markę osobistą lub Ciebie jako założyciela strony i mediów społecznościowych Twojej firmy – tym bardziej zaczną Ci ufać.
Naśladuj swoich idealnych klientów
Stare porzekadło mówi: “kto z kim przestaje, sam taki się staje”. Istnieje więc większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz klientów, jeśli naśladujesz ich działania i wchodzisz w interakcje z ich kręgami społecznymi. Musisz pamiętać, że Twoja reputacja wyprzedza Cię w świecie biznesu. Dlatego aby upewnić się, że Twoi potencjalni klienci są zainteresowani Twoją ofertą, poznaj dobrze ich świat i twórz produkty i usługi, które są idealną odpowiedzią na ich potrzeby.