Dla firmy Internet jest teraz niezbędny, czy chcesz, czy nie, aby pokazać wiarygodność swojej firmy poprzez ten kanał w oczach swoich obecnych i potencjalnych klientów. Jednak firmy nie zawsze wykorzystują walory swojej strony internetowej, co obniża ich wiarygodność w oczach internautów. Rozsądne korzystanie z praktyk internetowych generuje zaufanie wśród użytkowników, którzy następnie mogą stać się klientami. Zdobycie wiarygodności nie może być wymyślone, więc oto kilka wskazówek.
Wykazuj się profesjonalizmem.
Tworząc stronę internetową, większość firm myśli o swojej platformie jako o miejscu przeznaczonym wyłącznie na statyczne informacje, co jest komercyjnym błędem. Platforma, która nie jest aktualna lub niedostatecznie aktualizowana, nie tylko wygląda nieprofesjonalnie, ale również jest przestarzała. Aby zyskać wiarygodność, zastanów się, jaki wizerunek chcesz przekazać za pomocą swoich wizualizacji i nie wahaj się ich zmienić, jeśli stały się przestarzałe, ponieważ trendy ciągle się zmieniają. Strona o nowoczesnym wyglądzie będzie miała większy wpływ na przyszłych klientów, ale powolna nawigacja to pierwsza przyczyna braku zainteresowania. Uważaj, aby nie używać zdjęć z banków zdjęć, które są często oglądane i powtarzane przez internautów, a które są mało oryginalne i często nie podkreślają Twojej firmy lub jej know-how.
Polegaj na swoich dotychczasowych klientach.
Wiarygodność pozwala Ci wzbudzić zaufanie Twoich przyszłych klientów. Zależy to oczywiście od dobrej e-reputacji. Najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i pokazanie swojej wiarygodności jest gra na swoim wizerunku z obecnymi klientami. Pozwól im wyrazić siebie na Twojej stronie lub w Google dzięki recenzjom, lub komentarzom, które są prawdziwą oznaką zaufania wśród internautów. Jeśli chodzi o restauracje z opiniami na TripAdvisor, szczere wiadomości pozwolą Twoim potencjalnym klientom zaufać Ci, podjąć decyzję i powołać się na Ciebie jako referencję.
Podkreślaj swojego “know-how”.
Internet jest tak rozległą platformą, że każdy użytkownik może znaleźć tysiące rozwiązań na jedno pytanie. Nie sugeruj się konkurencją w sieci, niekoniecznie jest ona bardziej wiarygodna od Ciebie. Aby się wyróżnić i przekonać użytkowników, wyłóż swoją wiedzę. Każdy może powoływać się na fachowość, ale internauci szukają autentyczności i specjalizacji. Przedstawiaj to, na czym znasz się najlepiej, przekazuj oryginalne i rozsądne informacje. Jeśli tylko kopiuj i wklej, nie pojawi się bardziej istotne niż konkurencja. Aby zaangażować czytelnika, bądź jasny i zwięzły, zachowując jednocześnie swoją oryginalność.
Doskonała prezentacja firmy.
Wiarygodność zyskuje się również poprzez prezentację swojej firmy. Zyskaj widoczność poprzez bezpośrednie zamieszczanie zdjęć swoich pracowników. Internauci poczują się bliżej Ciebie dzięki ludzkiej stronie, którą będziesz w stanie przekazać. Udostępnianie zdjęć Twojej siedziby i zespołu pozwala ludziom poczuć dynamizm Twojej firmy. W Internecie Twój zespół będzie gwarantem Twojego istnienia. Jeśli masz w swoim zespole ekspertów, nie zapomnij o tym wspomnieć. A następnie w rozwijanym menu należy znaleźć takie informacje, jak historia firmy, zespół i wartości, aby dziennikarz, który chce o Was opowiedzieć, mógł znaleźć treść bez konieczności przeprowadzania żmudnych poszukiwań lub aby kandydat chciał do Was dołączyć.
Dbaj o aktywność na stronie internetowej i w serwisach społecznościowych.
Wiarygodność w sieci jest trudna do osiągnięcia i nie można jej tak naprawdę określić ilościowo poprzez wizyty i konwersję potencjalnych klientów. Odgrywa on jednak niezbędną rolę dla osób, które nie znają Cię wcześniej. Aby poprawić swój wizerunek na tak ogromnej platformie, jaką jest Internet, pamiętaj, aby być cały czas aktywnym. Sieć społecznościowa lub strona internetowa, która jest pozostawiona bez opieki, będzie wykazywać brak dynamizmu. Aby mieć dobre SEO, warto być aktywnym, co również odgrywa rolę na internautów, którzy są świadomi, że jesteś firmą zaangażowaną w codzienne życie. Ta gwarancja jakości jest istotnym elementem wiarygodności firmy. Jeśli uda Ci się być śledzonym w sieciach takich jak Facebook czy Twitter, staniesz się influencerem przez efekt bumerangu, czyli osobą znaną i słuchaną w Twoim sektorze działalności. Od tego momentu, Twój status jako referenta da Ci wizerunek wiarygodności i nowych klientów!
Kontrola nad wszystkimi aspektami strony internetowej.
Aby zaistnieć w Internecie jako firma, musisz uważać na powtarzające się błędy, które mogą Ci zaszkodzić. Pierwszym krokiem jest zwracanie uwagi na błędy ortograficzne na swojej stronie internetowej i w postach w mediach społecznościowych. Są one uważane za nieprofesjonalne. Podobnie jak w przypadku błędów ortograficznych, konieczne jest utrzymanie wszystkich aspektów witryny pod kontrolą. Martwe linki, na przykład, mogą prowadzić do utraty wiarygodności. W Internecie tego typu sytuacje mogą być dość częste, ale muszą być szybko sprawdzone, aby nie zostać zakwalifikowanym jako firma niewypłacalna. Sprawdzaj też regularnie, czy linki działają poprawnie i czy strona 404 jest spersonalizowana.
Pojawiaj się jako pierwszy w wynikach Google.
Aby rozwijać swoją wiarygodność w Internecie, należy pracować nad naturalnym odesłaniem. Dobre odesłanie Twojej strony internetowej pozwoli Ci znaleźć się na pierwszej stronie na określone zapytania Google. Od tego momentu jest to słynna wyszukiwarka, która da Ci swoją wiarygodność! Aby uzyskać najlepsze wyniki, możesz powierzyć swoje referencje internetowe wyspecjalizowanej agencji lub skorzystać z reklamy AdWords, która zaprezentuje Twoją stronę w najbardziej trafnych wyszukiwaniach.
Przestrzegaj zasad ochrony danych osobowych.
Aby zbudować zaufanie użytkowników, najlepiej jest być transparentnym w Internecie. Dobrym miejscem do rozpoczęcia jest wyraźne przedstawienie swoich cen. To może dać Ci większą wiarygodność, jeśli użytkownicy będą chcieli przeanalizować Twoje ceny. W innym aspekcie pokazanie sposobu, w jaki obchodzisz się z danymi osobowymi, może zwiększyć Twoją wiarygodność w oczach potencjalnych klientów. Jako firma musisz wziąć to pod uwagę. Jeśli wiele osób dokonuje zakupów w sieci, lubi wcześniej dowiedzieć się czegoś o danej firmie. Wiarygodność Twojej firmy w Internecie odgrywa ważną rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Zdobycie wiarygodności jest obecnie niezbędne, aby klienci mogli nabrać zaufania do Ciebie i Twoich produktów.